פריצת מנעולים ברכב עושים רק עם בעל מקצוע

29 במרץ 2021 by אין תגובות

גם לכם קרה שיצאתם מהאוטו ורק אז גיליתם שהמפתחות נשארו בפנים? מצב הביש הזה קורה ללא מעט אנשים שנותרים מתוסכלים וחסרי אונים לאור המקרה. הידיעה המרעישה והמנחמת היא שיש לזה פתרון, והוא אפילו די פשוט: פריצת הרכב. ישנם בעלי מקצוע בתחום, אשר מומחיותם היא לפרוץ כלי רכב שננעלו. הם מגיעים לרכב הנעול ופורצים אותו לרוב תוך מספר דקות בלבד, תוך מינימום נזקים שמסבים לרכב. אתם ודאי תוהים כמה זה עולה ואיך זה קורה. אז הקץ לתהיות, באנו לעשות לכם סדר בכל השאלות! 

מתי נקרא לבעל מקצוע לשם פריצת מנעולים לרכב?

יש לא מעט מצבים שדורשים פריצה של רכב בידי בעל מקצוע. המקרים השכיחים ביותר הם כאלו שבהם המפתח נגנב או אבד ואין מפתח רזרבי זמין, כשהמפתח נשאר בתוך האוטו ואין לכם גישה חזרה פנימה או במקרים מצערים בהם ילד או בעל חיים ננעל בפנים. 

פריצת רכב- שלבי הפעולה

לרוב, התהליך של פריצת מנעולים ברכב על ידי בעל מקצוע הוא מהיר ופשוט למדי. יש שני כלים בסיסיים למדי, שברוב המקרים מספיקים לבדם לצורך פריצה של רכב- מוט ברזל מוארך וכרית ניפוח. הפריצה מתרחשת במספר שלבים:

  1. הכנסת כרית הניפוח בין שתי הדלתות או בין הקצה העליון של הדלת הקדמית לגג של הרכב.
  2. לאחר שממקמים את כרית הניפוח היטב, מנפחים אותה על ידי הכנסת אוויר עד ליצירת רווח. דרך הרווח משחילים את מוט הברזל המוארך פנימה, ומשחררים את הנעילה ברכב באמצעות לחיצה על כפתור הנעילה. 

השיטה הזו עובדת כפלא על סוגים רבים של רכבים, אולם ישנם כמה שבהם היא לא מועילה. מדובר ברכבים בעלי נעילה כפולה, המכונה גם "נעילת ואקום". נעילת הוואקום נפוצה ברכבים תוצרת גרמניה כמו מרצדס, אאודי, סקודה וכו', בהם ניתן יהיה לפתוח את הדלת דרך המנעול בלבד. לשם כך ישנה שיטה אחרת שנוהגים להשתמש בה, הקרויה שיטת הדגדוג. 

מחירי פריצת רכב על ידי בעל מקצוע

כאמור, ברוב המקרים פריצת הרכב לא עולה על חצי שעה, ולכן גם המחיר הוא סביר. יחד עם זאת, יש מספר גורמים שמשפיעים על המחיר. 

הגורם הראשון הינו סוג הפריצה הנדרשת. אם מדובר ברכב בעל נעילה סטנדרטית המצריך כרית ניפוח ומוט, המחיר יעמוד על 150-300 שקלים. לעומת זאת, אם מדובר בנעילת וואקום, סוג הפריצה יהיה יקר יותר ויכול להגיע עד ל- 800 שקלים. 

הגורם השני הינו המיקום של הרכב. אם הרכב שלכם מונח במקום מרכזי ונגיש, פריצת הרכב תהיה זולה בהתאם. ככל שדרכי ההגעה לרכב יהיו מסורבלות יותר, המחיר יעלה.

הגורם השלישי הינו התזמון, כאשר בלילה או בערב חג תצטרכו להוסיף על המחיר הקיים, תוספת של עד כחמישים אחוז.