כך משלב סובחי טנוס בהצלחה בין העסק למשפחה

12 במאי 2015 by אין תגובות

סובחי טנוס הוא אחד מעמודי התווך של עולם הנדל"ן בארץ, הן בזכות עצמו – הרומן שלו עם עולם זה החל כבר ב-1973 ובהדרגה הוא הפך לאחד מקבלני הביצוע המובילים בארץ – והן בזכות החברה שהקים ב-2008, "ס.ט.ר נדלן". לצד ההצלחות העסקיות המרשימות שלו, גאה טנוס במיוחד בכך ששילב בחברה את שני בניו, רמזי וראיד, וגם על האופן בו מתנהלת "ס.ט.ר", כעסק משפחתי המכבד את כל עובדיו, ספקיו ולקוחותיו.

רמזי וראיד טנוס – עזר כנגדו

אחד המוקשים המסוכנים ביותר לכל עסק משפחתי הוא חוסר היכולת של דור המייסדים לשלב בהצלחה את בניהם בעסק. במקרים מסוימים הסיבה לכך היא הקושי (המובן) של ההורים לפנות מעט מקום לדור הבא, בעיקר משום החשש שהם עצמם יהפכו לא רלוונטיים, במקרים אחרים הבעיה נעוצה בחוסר היכולת למצוא תפקידים מתאימים לבנים או עימותיהם ביניהם וישנן עוד סיבות לתקיעות של עסק משפחתי בשלב המעבר הבין דורי – אצל משפחת טנוס השילוב של הילדים התבצע בצורה מושכלת שבהחלט כדאי ללמוד ממנה.

רמזי טנוס החל להתלוות לאביו, סובחי טנוס , כבר מגיל 18 – הוא הצטרף אליו לישיבות, לאתרי בנייה ופעילויות אחרות מהן ניתן ללמוד, ואכן רמזי למד בדרך הטובה ביותר את כל מה שצריך לדעת על עולם הנדל"ן. בנוסף הוא למד לתואר ראשון במנהל עסקים (במרכז הבינתחומי הרצליה, אחת המכללות היותר נחשבות בתחום לימודי הניהול) וכך רכש כלים יקרי ערך נוספים שהשלימו את הכשרתו לתפקיד רב החשיבות, מנכ"ל "ס.ט.ר נדלן", והפכו אותו ליד ימינו של סובחי.

גם לראיד נמצא ב"ס.ט.ר נדלן" תפקיד ההולם בדיוק את כישוריו – אחראי על הפעילות בחו"ל. במסגרת תפקידו זה רשם ראיד הצלחה מרשימה במיוחד, שכן חברת הבת של "ס.ט.ר" הפועלת בפולין, ASBUD שמה, נחשבת לאחת מחמש חברות הבנייה המובילות בבירה ורשה, וכבר זוקפת לזכותה פרויקטי מגורים יוקרתיים שנחטפו במהירות וכן מתחמי מסחר מבוקשים.

חשוב להדגיש שמר סובחי טנוס עצמו עדיין עומד בראש "ס.ט.ר" וממשיך להתוות את הדרך, שהרי כוחו עוד במותניו ולניסיון הרב שבאמתחתו אין תחליף הולם נכון לעכשיו.

הערכים של בני משפחת טנוס

הן סובחי טנוס והן בניו ראיד ורמזי מתנהלים על פי הערכים המשפחתיים, שהתגלו כיקרי ערך גם לעולם העסקים.

בראש סולם הערכים המשפחתי של הטנוסים ניצבת האמינות: כפי שמשפחה לא יכולה לבנות לעצמה בסיס איתן ללא התנהלות אמינה, כך גם בעולם הנדל"ן ישנה חשיבות עצומה לאמינות, ולא בכדי התפרסם סובחי כמי שמילה שלו זו מילה ומי שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

כך מקפידה משפחתו של סובחי טנוס על התנהלות אמינה ביחס ללקוחות (כולל הקפדה על השלמת כל פרויקט בלוח הזמנים המדויק עליו התחייבו), התנהלות אמינה ביחס לעובדים (שתמיד שמחים לעבוד בפרויקטים של "ס.ט.ר נדלן" וגם על התנהלות שכזו ביחס לספקים.

הכניסה אל תחומי היזמות וההשקעות

השילוב המוצלח של ראיד ורמזי ב"ס.ט.ר" אפשרה לסובחי טנוס להתפרש גם אל תחומי היזמות וההשקעות ולא להסתפק "רק" בקבלנות ביצוע, וזאת לאחר התלבטות לא פשוטה (עקב החשש שכניסה לתחומים הנ"ל תקשה עליו למלא את כל התחייבויותיו – אולם כאמור העזר כנגדו שמהווים בניו פוגגו את החששות).

בזכות ההתפרשות אל היזמות וההשקעות, "ס.ט.ר" אינה משועבדת לקבלנות ביצוע אלא יכולה לבחור את הפרויקטים אותם תבצע, וכך היא לא סובלת מהשחיקה ברווחיות המאפיינת את התחום ואשר כבר הובילה לא מעט קבלני ביצוע, כולל גדולים ומוכרים, להיפלט מהשוק לאחר ביצוע פרויקטים שהניבו להם רווח נמוך במיוחד או אפילו הפסדים.